Als je een tandartspraktijk hebt en je hebt geen website, of zelfs maar een Facebook-pagina, dan zit je in de problemen. Tandartsen promoten hun bedrijf steeds vaker op het internet. Meer dan 90 procent van de tandartsen is online actief. Mensen gebruiken het internet om tandartsen te vinden, of het nu voor tandreiniging, tanden trekken, of tanden bleken is. Je kunt daarom maar beter een SEO-bedrijf inschakelen als je wilt dat je bedrijf goed online gevonden wordt.

Laat je klanten je vinden

Nieuwe patiënten kunnen specifiek zijn over de producten of diensten die ze willen krijgen. Ze kunnen het zich veroorloven om selectief te zijn, omdat het internet het hen gemakkelijk maakt. Met slechts enkele trefwoorden in de zoekbalk kunnen ze de dichtstbijzijnde tandheelkundige klinieken, de beschikbaarheid van de tandartsen en zelfs hun tarieven vinden. Het internet biedt een virtuele directory. Je kunt ervan profiteren door te adverteren. Met de juiste marketing strategieën en SEO, zal het gemakkelijk zijn voor gebruikers om te weten over jou, de diensten die je aanbiedt en de voordelen die je kliniek kan bieden.

Laat anderen meer over jezelf weten

Je potentiële nieuwe klanten kunnen via je website van je op de hoogte zijn, maar ze willen ook graag meer van andere mensen leren. Bij het plannen van bijvoorbeeld het trekken van een tand, willen klanten graag weten of je methode pijnloos is en of je prijzen redelijk zijn. Ze horen graag feedback van je huidige patiënten. Ze willen overtuigd worden en ze willen weten of ze de juiste beslissing nemen door voor jou te kiezen.

Laat het internet nieuwe klanten binnenhalen!

Als klanten de dichtstbijzijnde tandartspraktijk zoeken in de buurt van hun werk, dan kunnen zoekmachines hen dankzij de geo-targeting functie in een paar klikken een relevante lijst leveren. Hierdoor is het gemakkelijk voor gebruikers om een bedrijf op de kaart te vinden.